Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Впровадження пілотного проекту «Електронний суд» в Апеляційному суді Дніпропетровської області засвідчило фінансову ефективність цього нововведення. Завдяки електронному обміну документами суду вдалося заощадити понад 6 тис. грн. Однак у майбутньому суди мали б змогу економити значно більші суми.
Апеляційний суд Дніпропетровської області було обрано Державною судовою адміністрацією для участі в пілотному проекті «Електронний суд», аби виявити як позитивні, так і негативні моменти його впровадження.
Як повідомила прес-секретар суду, завдяки електронному обміну даними вдалося значно зекономити кошти держбюджету, передбачені на розвиток інформаційної інфраструктури судів, оплату поштових відправлень сторонам процесу, а також уникнути витрат на закупівлю паперу, картриджів, комп’ютерного обладнання, іншої оргтехніки.
З початку роботи проекту було зареєстровано 16 учасників судового процесу, з них — 1 юридична особа та 26 фізичних осіб. За період з 27.11.2012 до 4.06.2013 електронною поштою
було відправлено 435 судових документів, з них 53 повістки-повідомлення про дату призначення справи до розгляду та 382 інші процесуальні документи.
За даними прес-служби, якби все це надсилали звичайною поштою, то орієнтована вартість послуг становила б 6260 грн. Саме цю суму вдалося зекономити при розгляді 457 судових справ, на які було оформлено підписку.
Якщо ж узяти до уваги всі 9890 справ, що надійшли до апеляційного суду за вказаний період та оформити підписку хоча б 2 учасників розгляду в кожній справі (звичайно за відсутності вимог ч.3 ст.222 ЦПК), то вдалося б заощадити мінімум 271 тис. грн.
Як зазначили в прес-службі суду, це були лише перші кроки на шляху модернізації судової гілки влади, проте вже на цьому етапі слід звертати увагу на можливі труднощі в упровадженні новітніх технологій. Передусім потрібно прийняти нормативно-правові акти, які б чітко визначили процедуру електронної взаємодії судів й учасників процесу і зробили б її ефективною та зручно як для кожного громадянина окремо, так і для суддівського корпусу в цілому.
Забезпечуючи взаємодію між судом та учасниками процесу за допомогою електронних документів, потрібно враховувати такі фактори, як можливе дублювання, додаткові витрати на використання та зберігання паперових аналогів справи, збільшення навантаження на канцелярію та суддю внаслідок одночасного існування
Закон и бизнес №25 (1115) 22.06—28.06.2013